DEM , Discrete Element Method, modeling, simulation, PFC3D

فروشگاه جامع دانشجو

بانک مقالات ISI رشته های مختلف

مدیریت کالای مبتنی بر عامل در تجارت الکترونیکی کسب و کار به کسب و کار

مدیریت کالای مبتنی بر عامل در تجارت الکترونیکی کسب و کار به کسب و کار

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

عنوان انگلیسی: 

 

Agent-based merchandise management in Business-to-Business

Electronic Commerce                                       

 

عنوان فارسی:

مدیریت کالای مبتنی بر عامل در تجارت الکترونیکی کسب و کار به کسب و کار (تجاری به تجاری)

 

رشته : مهندسی کامپیوتر، IT، تجارت الکترونیک، مدیریت MBA

تعداد صفحات مقاله اصلی: 23 صفحه (pdf)

تعداد صفحات ترجمه: 48صفحه (word)

سال انتشار: 2003

مجله

 

Decision Support Systems 35 (2003) 311 – 333

 

 

لینک دانلود مقاله

 

http://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0167923602001112

 

 

 

Abstract

Currently, there is cutthroat competition in the retail industry, and retail companies struggle for survival. Merchandise management—selecting desirable merchandise, disposing of slow-selling goods and ordering and distributing them—is important to a retailer's success because merchandise is the basis of retailing. Particularly because in an Electronic Commerce (EC) environment, customer preferences are very diverse and their merchant loyalty level is very low, companies should acknowledge the changes in customer demand patterns quickly and respond to them appropriately. However, until now, most retailers have depended on humans for merchandise management. Because there are too many merchandise and brands, it is impossible for merchandise managers to evaluate, compare, select and dispose of merchandise effectively. Retailers need a system that can perform merchandise managers' jobs autonomously, continuously and efficiently. In this paper, we propose an agent-based system for merchandise management, which performs evaluating and selecting merchandise and predicting seasons and building purchase schedules autonomously in place of human merchandise managers under a Business-to-Business (B2B) EC environment. In order to facilitate the agent's intelligent behavior, several analysis tools such as Data Envelopment Analysis (DEA), Genetic Algorithm (GA), Linear Regression and Rule Induction Algorithm are incorporated into the system. Lastly, the proposed system is verified in its application to a duty-free shop.

The proposed system would accomplish merchandise management timely, autonomously and efficiently, and the effective merchandise management would reduce the inventory level while increasing sales and profits. The agent-based merchandise management system will enhance a retail company's potential for success. Moreover, it will be necessary for survival in the B2B EC.

Keywords

  • Merchandise management; 
  • Intelligent software agent; 
  • Business-to-Business Electronic Commerce; 
  • Retail industry; 
  • Data Envelopment Analysis; 
  • Genetic Algorithm; 
  • Rule Induction Algorithm

 

 

مدیریت کالای مبتنی بر عامل در تجارت الکترونیکی کسب و کار به کسب و کار (تجاری به تجاری)

 

 

چکیده

در حال حاضر، رقابتی سخت در صنعت خرده فروشی وجود دارد و شرکت های خرده فروشی برای بقاء، تلاش می کنند. مدیریت کالا( انتخاب کالای مطلوب، حذف کالاهای دارای فروش پایین و سفارش دهی و توزیع آنها) برای موفقیت خرده فروشان از اهمیت زیادی برخوردار است زیرا کالا، پایه و اساس خرده فروشی است. مخصوصاً، چون در یک محیط تجارت الکترونیکی، اولویت های مشتری بسیار زیاد و متنوع است و سطح وفاداری تجاری آنها پایین است ، شرکت ها باید ، از تغییرات سریع در الگوهای تقاضای مشتری آگاهی یابند و به آنها بطور مناسب پاسخ دهند. با این حال، تاکنون، اغلب خرده فروشان، برای مدیریت کالا، وابسته به انسان ها بوده اند.  چون، کالاها و برندهای بسیار زیادی وجود دارند ،برای مدیران کالاها،  ارزیابی، مقایسه و انتخاب و حذف کالا، بطور کارآمد غیرممکن است.خرده فروشان به سیستمی نیاز دارند که بتواند کارهای مدیران کالا را بطور مستقل، مداوم و موثر، انجام دهد. در این مقاله، یک سیستم مبتنی بر عامل را برای مدیریت کالا پیشنهاد می کنیم که انجام ارزیابی و انتخاب  کالا و پیش بینی فصل های خرید و ایجاد  برنامه ریزی خرید را بطور مستقل، بجای مدیران کالای انسانی، تحت شرایط یک محیط تجارت الکترونیکی کسب و کار به کسب و کار انجام می دهد.به منظور تسهیل رفتار هوشمند عامل، چندین ابزار تجزیه و تحلیل مانند ، تحلیل پوششی داده ها (DEA)، الگوریتم ژنتیک (GA)، رگرسیون خطی و الگوریتم القائی قانون، در سیستم ادغام شده اند. در نهایت، سیستم پیشنهادی، در برنامه کاربردی خود برای یک فروشگاه معاف از حقوق گمرکی تائید شده است. سیستم پیشنهادی، مدیریت کالا را بموقع، مستقل و بطور کارآمد انجام می دهد و مدیریت کالای موثر ، سطح موجودی را کاهش خواهد داد در حالیکه باعث افزایش فروش و سود می گردد.  سیستم مدیریت کالای مبتنی بر عامل، توانایی یک شرکت خرده فروشی را برای رسیدن به موفقیت، افزایش خواهد داد. علاوه بر این، برای بقاء در تجارت الکترونیکی کسب و کار به کسب و کار ( B2B EC) لازم و ضروری خواهد بود.

کلمات کلیدی : مدیریت کالا، عامل نرم افزاری هوشمند، تجارت الکترونیکی کسب و کار به کسب و کار ، صنعت خرده فروشی ، تحلیل پوششی داده ها، الگوریتم ژنتیک، الگوریتم القای قانون

فهرست مطالب

1-مقدمه. 2

2-مروری بر پیشینه. 4

2-1- سیستم مدیریت کالا. 4

2-1-1- پیش بینی تقاضا 4

2-1-2- خرید. 6

2-1-3- ارزیابی و انتخاب.. 6

2-2- مدیریت زنجیره تامین.. 7

3-سیستم مدیریت کالای مبتنی بر عامل.. 8

3-1- معماری عامل های نرم افزاری هوشمند. 12

3-2- سیستم مدیریت کالای مبتنی بر عامل.. 15

3-2-1- ماژول آپدیت دوره ی فصلی.. 16

3-2-2- عامل راهنما (ناظر). 19

3-2-2-1- مدیریت ارزیابی کالا. 19

3-2-2-2- برنامه ریزی.. 20

3-2-2-3- مدیریت کالای جدید. 22

3-2-3- عامل پیگیری.. 23

3-2-3-1 – ارزیابی کالا. 23

3-2-3-2- طبقه بندی کالا. 27

3-2-3-3- آپدیت (بروز رسانی ) دانش (اطلاعات) طبقه بندی کالا. 28

3-2-4- عامل تعیین نیاز. 31

3-2-4-1- پیش بینی دوره های فصلی.. 31

3-2-4-2- ایجاد یک برنامه ی بازپرسازی.. 32

4-کاربرد. 33

4-1- ساختار کد کالایی.. 33

4-2- ارزیابی کالا. 34

4-2-1- آپدیت اطلاعات دوره ی فصلی.. 35

4-2-2- ارزیابی کالا. 37

4-3- تعیین نیازها و برنامه ریزی.. 39

4-3-1- پیش بینی دوره ی فصل.. 39

4-3-2- برنامه ریزی (زمان بندی). 40

4-4- ارزیابی کالای جدید. 40

4-4-1- آپدیت اطلاعات طبقه بندی کالا. 41

4-4-2- پیش بینی مطلوبیت کالای جدید. 42

5- نتیجه گیری و کارهای آینده. 45

 

 


اشتراک بگذارید:


پرداخت اینترنتی - دانلود سریع - اطمینان از خرید

پرداخت هزینه و دریافت فایل

مبلغ قابل پرداخت 15,000 تومان
عملیات پرداخت با همکاری بانک انجام می شود
کدتخفیف:

درصورتیکه برای خرید اینترنتی نیاز به راهنمایی دارید اینجا کلیک کنید


فایل هایی که پس از پرداخت می توانید دانلود کنید

نام فایلحجم فایل
Agent-based-merchandise-management-in-Business-to-_790129_2178.zip1.7 MB





ارزیابی پایداری ساختمان از طریق تصمیم گیری چند معیاره

ارزیابی پایداری ساختمان از طریق تصمیم گیری چند معیاره                       عنوان انگلیسی:    Building Sustainability Assessment throughout Multicriteria Decision Making      عنوان فارسی: ارزیابی پایداری ساختمان از طریق تصمیم گیری چند معیاره   رشته : مهندسی کامپیوتر، مهندسی عمران، معماری تعداد صفحات مقاله اصلی: 10 صفحه (pdf) تعداد صفحات ترجمه: 25 صف ...

توضیحات بیشتر - دانلود 10,000 تومان

نمایی کلی از چارچوب معماری سازمانی قابل تحویل

نمایی کلی از چارچوب معماری سازمانی قابل تحویل                   عنوان انگلیسی:    An Overview of Enterprise Architecture Framework Deliverables                                         &n ...

توضیحات بیشتر - دانلود 15,000 تومان

بانکداری اجتماعی: استفاده از رسانه های اجتماعی برای افزایش تعامل با مشتری

بانکداری اجتماعی: استفاده از رسانه های اجتماعی برای افزایش تعامل با مشتری                         عنوان انگلیسی:    Social Banking: Leveraging Social Media to Enhance Customer Engagement                                    &n ...

توضیحات بیشتر - دانلود 12,000 تومان

اهرم قابلیت های سیستم پشتیبانی تصمیم سرویس گرا : ارائه تجزیه و تحلیل ها و داده های بزرگ در ابر

اهرم  قابلیت های سیستم  پشتیبانی تصمیم سرویس گرا : ارائه تجزیه و تحلیل ها و داده های بزرگ در ابر                     عنوان انگلیسی:  Leveraging the capabilities of service-oriented decision support systems: Putting  analytics and big data in cloud عنوان فارسی: اهرم (اعمال نفوذ)  قابلیت سیستم های پشتیبانی تصمیم سرویس گرا : ارائه تجزیه و تحلیل ها و داده های بزرگ در ابر     تعداد صفحات مقاله اصلی: 10 صفحه تعداد ص ...

توضیحات بیشتر - دانلود 12,000 تومان

تطبیق مدل انتشار اشتراک کارآمد با استفاده از سخت افزار موازی

تطبیق مدل انتشار اشتراک کارآمد با استفاده از سخت افزار موازی                     عنوان انگلیسی:  High-Performance Publish-Subscribe Matching Using Parallel Hardware عنوان فارسی: تطبیق مدل انتشار-اشتراک کارآمد با استفاده از سخت افزار موازی     تعداد صفحات مقاله اصلی: 10 صفحه تعداد صفحات ترجمه: 37 صفحه سال انتشار: 2014 مجله   IEEE TRANSACTIONS ON PARALLEL AND DISTRIBUTE ...

توضیحات بیشتر - دانلود 10,000 تومان