بررسی آزمایشگاهی صدف های مورد استفاده به عنوان فیلر(پرکننده ، خاکه سنگ) در مخلوط های آسفالت داغ

عنوان انگلیسی:
Experimental investigation of seashells used as
filler in hot mix asphalt
عنوان فارسی:
بررسی آزمایشگاهی صدف های مورد استفاده به عنوان فیلر(پرکننده ، خاکه سنگ) در مخلوط های آسفالت داغ
تعداد صفحات مقاله اصلی: 9 صفحه
تعداد صفحات ترجمه: 21 صفحه
سال انتشار: 2014
مجله
International Journal of Pavement Engineering
The construction and maintenance of roads consume a large amount of virgin aggregate. The use of waste, instead of virgin materials, helps reduce demand for the extraction and landfill, which causes environmental protection and cost reduction. In this study, the use of seashell as a replacement of virgin filler was assessed in hot mix asphalt (HMA). The results of a laboratory study for evaluating the properties of HMA mixtures were investigated using indirect tensile fatigue, indirect tensile strength and permanent deformation tests. The results indicated that the application of seashells as a mineral filler improved the fatigue life and permanent deformation of HMA at different temperatures. It was also determined that the mixtures with seashells showed lower moisture susceptibility than conventional HMA. The study showed that seashells in the dust form could be used as a filler material in HMA when being available
Keywords: HMA; seashell; fatigue life; permanent deformation; stripping
چکیده:
ساخت و نگهداری جاده ها، مقادیر زیادی از سنگدانه های بکر و دست نخورده را مصرف می کند. استفاده از پسماند، به جای مواد بکر، نیاز به استخراج و محل دفن زباله را کاهش می دهد و منجر به حفاظت از محیط زیست شده و کاهش هزینه ها را بدنبال دارد. در این تحقیق، استفاده از صدف، به عنوان جایگزینی از خاکه سنگ های بکر در مخلوط آسفالت داغ (HMA)، ارزیابی شده است. نتایج مطالعات آزمایشگاهی در ارزیابی خواص مخلوط های آسفالت داغ، با استفاده از آزمون های خستگی کششی غیر مستقیم، استحکام کششی غیر مستقیم، تغییر شکل دائمی ، بررسی شده بودند. نتایج نشان دادند که کاربرد صدف به عنوان خاکه سنگ معدنی، طول عمر خستگی و تغییر شکل دائمی مخلوط آسفالت داغ را در دماهای مختلف بهبود می بخشد. همچنین مشخص گردید که مخلوط های دارای صدف، حساسیت رطوبتی کمتری نسبت به مخلوط های آسفالت داغ معمولی از خود نشان می دهند. این مطالعه نشان داد که صدف به شکل و فرم خاکه (پودر)، می تواند به عنوان یک ماده فیلر در مخلوط آسفالت داغ بکار گرفته شود با این شرط که ، در دسترس و موجود باشد.
کلمات کلیدی: مخلوط آسفالت داغ، صدف، طول عمر خستگی، تغییر شکل دائمی، روتراشی (روسازی)

فایل هایی که پس از پرداخت می توانید دانلود کنید
نام فایل | حجم فایل |
---|---|
Experimental-investigation-of-seashells-used-as_360705_5736.zip | 952.9k |
کاهش پاسخ لرزه ای یک ساختمان دارای سیستم جداساز طبقه بالا با میراکننده مغناطیسی
عنوان انگلیسی: Seismic Response Reduction of a Building Using Top-Story Isolation System with MR Damper عنوان فارسی: کاهش پاسخ لرزه ای یک ساختمان دارای سیستم جداساز طبقه بالا با میراکننده مغناطیسی (MR) تعداد صفحات مقاله اصلی: 8 صفحه تعداد صفحات ترجمه: 13 صفحه سال انتشار: 2014 مجله Con ...
ویژگی های چسبندگی میلگردهای TMT تقویتی در بتن خود تراکمی و بتون سیمانی معمولی
عنوان انگلیسی: Bond characteristics of reinforced TMT bars in Self Compacting Concrete and Normal Cement عنوان فارسی: ویژگی های چسبندگی میلگردهای TMT تقویتی در بتن خود تراکمی و بتون سیمانی معمولی تعداد صفحات مقاله اصلی: 5 صفحه تعداد صفحات ترجمه: 13 صفحه سال انتشار: 2015 مجله : el ...
بررسی عددی مقاومت برشی نهایی دیوارهای برشی صفحه فولادی (مقاله انگلیسی همراه با ترجمه)
Numerical investigation on ultimate shear strength of steel plate shear walls Ultimate shear strength of steel plate shear walls, SPSW, was conventionally computed as the sum ofbase shear supported by in-fill plate and boundary frame elements. The base shear supported by the infillplate was ...