احتراق کاربید بور در رمجت های سوخت جامد با استفاده از هوای کنارگذر (بای پس)

عنوان انگلیسی:
Boron Carbide Combustion in Solid-Fuel Ramjets Using Bypass AIr. Part I: Experimental Investigation
عنوان فارسی:
احتراق کاربید بور در رمجت های سوخت جامد با استفاده از هوای کنارگذر (بای پس).
بخش اول: بررسی آزمایشگاهی
رشته : مکانیک، هوا فضا
تعداد صفحات مقاله اصلی: 6صفحه (pdf)
تعداد صفحات ترجمه:19صفحه (word)
سال انتشار:1996
مجله
Propellants, Explosives, Pyrotechnics 21, 289-294 (1996)
Abstract:
The effects of bypass air on the combustion of highly loaded boron carbide/HTPB fuel grains in a solid-fuel ramjet motor were investigated experimentally. It was found that combustion efficiency can be significantly increased by employing high bypass rations with low dump momentum. The results indicated that high bypass dump momentum causes the particles to collide with the wall and extinguish. Increasing pressure increased efficiency, apparently through the resulting increased residence time. Increased overall equivalence ratio (grain length) also was found to be beneficial, the result of a smaller percentage of larger particles which are generated in the recirculation zone. Some of the reduction in combustion efficiency was determined to be due to incomplete combustion of the HTPB rather than just to the incomplete burning of the boron carbide particles.
Boron Carbide Combustion in Solid-Fuel Ramjets Using Bypass AIr. Part I:... | Request PDF. Available from: https://www.researchgate.net/publication/230285763_Boron_Carbide_Combustion_in_Solid-Fuel_Ramjets_Using_Bypass_AIr_Part_I_Experimental_Investigation [accessed Feb 15 2018].
احتراق کاربید بور در رمجت های سوخت جامد با استفاده از هوای کنارگذر (بای پس).
بخش اول: بررسی آزمایشگاهی
چکیده:
اثرات هوای کنارگذر بر روی احتراق دانه های سوخت HTPB/ کاربید بور متراکم در یک موتور رمجت با سوخت جامد به صورت آزمایشگاهی مورد بررسی قرار گرفت. مشخص شد که کارایی احتراق را می توان با استفاده از نسبت های کنارگذری بالا همراه با ممان خروجی پایین به طور قابل توجهی افزایش داد. نتایج حاصل نشان داد که ممان خروجی بالای کنارگذر باعث می شود که ذرات با دیواره برخورد کرده و انرژی آنها گرفته شود. افزایش فشار باعث افزایش کارایی می شود که ظاهرا به خاطر افزایش مدت زمان باقی ماندن ذرات در محفظه احتراق می باشد. همچنین افزایش نسبت هم ارزی کل (طول دانه) نیز به علت تولید درصد کوچکتری از ذرات بزرگتر در منطقه بازگردشی، سودمند بود. کاهش بهره وری احتراق تنها به خاطر سوختن ناقص ذرات کاربید بور نبود، بلکه قسمتی از این کاهش ناشی از احتراق ناقص HTPB می باشد.
کلمات کلیدی: رم جت، کاربید بور، احتراق، بای پس، سوخت جامد، هیدروکربن
فهرست مطالب
2-1- موتور و ابزار آزمایش... 7
2-2- اندازه گیری توزیع اندازه ذرات.. 10