سیستم انتقال قدرت بی سیم با بازده بالا برای شارژ باتری خودروهای الکتریکی

عنوان انگلیسی:
High-Efficiency Contactless Power Transfer System for Electric Vehicle Battery Charging Application
عنوان فارسی:
سیستم انتقال قدرت بی سیم با بازده بالا برای شارژ باتری خودروهای الکتریکی
رشته : مهندسی برق، مکانیک
تعداد صفحات مقاله اصلی: 10صفحه (pdf)
تعداد صفحات ترجمه:36صفحه (word)
سال انتشار:2015
مجله
IEEE Journal of Emerging and Selected Topics in Power Electronics ( Volume: 3, Issue: 1, March 2015 )
Abstract:
In this paper, a contactless charging system for an electric vehicle (EV) battery is proposed. The system consists of three parts: 1) a high-frequency power supply from a full-bridge inverter with frequency modulation; 2) a loosely coupled transformer that utilizes series resonant capacitors for both the primary and secondary windings; and 3) a rectification output circuit that uses a full-bridge diode rectifier. With carefully selected compensation network parameters, zero-voltage switching can be ensured for all the primary switches within the full range of an EV battery charging procedure, which allows the use of low ON-state resistance power MOSFETs to achieve high-frequency operation and system efficiency. The design of loosely coupled transformer is simulated and verified by finite element analysis software. For a 4-kW hardware prototype, the peak dc-dc efficiency reaches 98% and 96.6% under 4- and 8-cm air gap conditions, respectively. The prototype was tested with an electronic load and a home-modified EV to verify the performance of constant current and constant voltage control and their transitions.
Keywords:
Battery charging, contactless power transfer, electric vehicle (EV), zero-voltage switching (ZVS).
سیستم انتقال قدرت بی سیم با بازده بالا برای شارژ باتری خودروهای الکتریکی
چکیده:
در این مقاله یک سیستم شارژ بی سیم برای باتری خودروهای الکتریکی (EV) ارائه شده است. این سیستم شامل سه بخش است: 1) یک منبع تغذیه فرکانس بالا از یک مبدل تمام پل مجهز به مدولاسیون فرکانس؛ 2) یک ترانسفورماتور جفت شده که از خازن های رزونانس سری برای هر دو سیم پیچ اولیه و ثانویه استفاده می کند؛ و 3) یک مدار یکسوساز خروجی که از یک دیود یکسوساز تمام پل استفاده می کند. با استفاده از پارامترهای شبکه جبران ساز که با دقت انتخاب شده اند، سوئیچینگ ولتاژ صفر برای تمام سوئیچ های اولیه در سراسر فرایند شارژ باتری یک خودروی الکتریکی را می توان تضمین نمود، که به این ترتیب امکان استفاده از MOSFETهای با توان مقاومتی کم در حالت روشن را برای دستیابی به عملکرد فرکانس بالا و بهره وری سیستم فراهم می سازد. طراحی ترانسفورماتور جفت شده توسط نرم افزار آنالیز المان محدود، شبیه سازی و ارزیابی شد. برای یک نمونه اولیه 4 کیلو واتی، حداکثر بازده dc-dc در شرایطی با شکاف هوایی 4 و 8 سانتیمتر به ترتیب برابر 98٪ و 96.6٪ است. این نمونه اولیه با استفاده از یک بار الکترونیکی و یک خودروی الکتریکی اصلاح شده در خانه مورد آزمایش قرار گرفت تا عملکرد کنترل جریان ثابت و ولتاژ ثابت و تغییرات آنها ارزیابی شود.
فهرست واژه ها: شارژ باتری، انتقال قدرت بی سیم، خودرو الکتریکی (EV)، سوئیچینگ ولتاژ صفر (ZVS).
فهرست مطالب
2- پیکربندی سیستم شارژ بی سیم. 5
ب) مدل هم ارز هارمونیک اول مدار. 6
ج) آنالیز راندمان شبکه جبران ساز. 7
3- طراحی پارامترهای شبکه جبران ساز. 10
الف) تأثیر پارامترها بر روی راندمان شبکه جبران ساز. 10
ب) ملاحظات طراحی برای ترانسفورماتور جفت شده با جبران سازی Ps-Ss. 13
4- کنترل سیستم شارژ بی سیم. 19

فایل هایی که پس از پرداخت می توانید دانلود کنید
نام فایل | حجم فایل |
---|---|
Electric-Vehicle-Battery-Charging-Application_1816447_7687.zip | 6.5 MB |
کنترل تطبیقی توربین بادی سرعت و گام متغییر با استفاده از شبکه عصبی تابع پایه شعاعی
عنوان انگلیسی: Adaptive Control of a Variable-Speed Variable-Pitch Wind Turbine Using Radial-Basis Function Neural Network عنوان فارسی: کنترل تطبیقی توربین بادی سرعت و گام متغییر با استفاده از شبکه عصبی تابع پایه شعاعی رشته : برق، مکانیک، انرژی..... تعداد صفحات مقاله اصلی: 9 صفحه (pdf) تعداد صفحا ...
طراحی و ساخت یک نمونه سیستم هیبریدی فتوولتائیکی سیار برای برق رسانی ناپیوسته
عنوان انگلیسی: Design and Construction of a Mobile PV Hybrid System Prototype for Isolated Electrification عنوان فارسی: طراحی و ساخت یک نمونه سیستم هیبریدی فتوولتائیکی سیار برای برق رسانی ناپیوسته رشته : برق، انرژی، الکترونیک، قدرت تعداد صفحات مقاله اصلی: 8 صفحه (pdf) تعداد صفحات ترجمه: 14 صفحه ( ...
عملیات بهینه سازی شبکه های برق ناپیوسته (منزوی) تحت نفوذ منابع انرژی تجدیدپذیر (RES) بالا
عنوان انگلیسی: Optimal operation of insular electricity grids under high RES penetration عنوان فارسی: عملیات بهینه سازی شبکه های برق ناپیوسته (منزوی) تحت نفوذ منابع انرژی تجدیدپذیر (RES) بالا رشته : مهندسی برق، مهندسی انرژی های تجدیدپذیر تعداد صفحات مقاله اصلی: 9 صفحه ت ...
انرژی بادی و توربین های بادی
عنوان انگلیسی: Wind energy عنوان فارسی: انرژی بادی تعداد صفحات متن اصلی: 39 صفحه تعداد صفحات ترجمه: 72 صفحه W i nd is air in motion and it der ives ener gy fr om solar r adiation. About 2% of the total solar flux that r eaches the ear th’s sur face is tr ansfor med into wind ener gy d ...
مدیریت شارژ باتری خودروی الکتریکی در شبکه های توزیعی سیستم های چند عاملی
عنوان انگلیسی: Management of electric vehicle battery charging in distribution networks with multi-agent systems عنوان فارسی: مدیریت شارژ باتری خودروی الکتریکی در شبکه های توزیعی سیستم های چند عاملی تعداد صفحات مقاله اصلی: 8 صفحه تعداد صفحات ترجمه: 21 صفحه سال انت ...
رفتارهای سازه ای شاسی بوژی کامپوزیتی
عنوان انگلیسی: Structural Behaviors of a GFRP Composite Bogie Frame for Urban Subway Trains under Critical Load Conditions عنوان فارسی: رفتارهای سازه ای شاسی بوژی کامپوزیتی GFRP (کامپوزیت پلیمرهای تقویتی با الیاف) مترو تحت شرایط بار بحرانی تعداد صفحات مقاله اصلی: 6 صفحه تعداد ص ...
پاورپوینت سیستم روغن کاری خودرو (35 اسلاید )
سیستم روغن کاری دستگاه روغنكاری تمامی قطعات متحرك در تماس با یكدیگر، تولید اصطكاك مینمایند. اصطكاك گرما تولید می کند و گرما درجه حرارت آن قطعات را آنقدر بالا میبرد كه ذوب شده یا بیكدیگر بچسبند. یك راه موثر جلوگیری از این ضایعه، روغنكاری است كه اصطكاك را به كمترین مقدار رسانده و ...
شناسایی کیفی واحد اسپیندل در عملیات ماشین کاری سریع
عنوان انگلیسی: Modal identification of spindle-tool unit in high-speed machining عنوان فارسی: شناسایی کیفی واحد اسپیندل در عملیات ماشین کاری سریع تعداد صفحات مقاله اصلی: 11 صفحه تعداد صفحات ترجمه: 23 صفحه سال انتشار: 2011 مجله Mechanical Systems and Signal Processing 25 (2011) 2388–2398 &nb ...
ماشین تراکم سریع با کنترل شیار
عنوان انگلیسی: A rapid compression machine with crevice containment عنوان فارسی: ماشین تراکم سریع با کنترل شیار تعداد صفحات مقاله اصلی: 7 صفحه تعداد صفحات ترجمه: 27 صفحه سال انتشار: 2013 مجله http://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0010218013002526 Abstract A rapid compression ma ...
تاثیر انتقال جرم شکافی در ماشین های تراکم سریع
عنوان انگلیسی: Effect of crevice mass transfer in a rapid compression machine عنوان فارسی: تاثیر انتقال جرم شکافی در ماشین های تراکم سریع تعداد صفحات مقاله اصلی: 7 صفحه تعداد صفحات ترجمه: 16 صفحه سال انتشار: 2014 مجله : Combustion and Flame Volume 161, Issue 2 , February 2014, Pages 398&ndas ...
طراحی چرخدنده تسمه تایمینگ برای سیستم های مکاترونیک
عنوان انگلیسی: Timing belt gear design for mechatronics system عنوان فارسی: طراحی چرخدنده تسمه تایمینگ برای سیستم های مکاترونیک تعداد صفحات مقاله اصلی: 5 صفحه تعداد صفحات ترجمه: 13 صفحه سال انتشار: 2014 مجله : Procedia Engineering 96 ( 2014 ) 39 – 43 Abstract ...
بررسی فنی کنترل سیستم های ترمز ضدقفل (ترمز ABS)
عنوان انگلیسی: An Antilock-Braking Systems (ABS) Control: A Technical Review عنوان فارسی: بررسی فنی کنترل سیستم های ترمز ضدقفل (ترمز ABS ) تعداد صفحات مقاله اصلی: 10 صفحه تعداد صفحات ترجمه: 19 صفحه سال انتشار: 2011 مجله : Intelligent Control and Automation , 2011, 2, 186-195 &nbs ...